Jak znaleźć wyciek podciśnienia i jak go naprawić (8 prostych kroków)

Udostępnij

Nieszczelność podciśnienia może powodować wiele różnych problemów z silnikiem samochodu, a nawet więcej, jeśli nie zostanie jak najszybciej naprawiona.

Ale jak zlokalizować wyciek podciśnienia i czy są jakieś metody, których można użyć bez kupowania wymyślnych narzędzi?

Istnieje kilka metod, których można użyć do zlokalizowania wycieku podciśnienia. Niektóre są bardziej niezawodne od innych, więc zaczynajmy!

Spis treści pokaz Jak znaleźć nieszczelność podciśnieniową 1. Sprawdź wizualnie węże podciśnieniowe 2. Uruchom silnik 3. Przygotuj łatwopalny spray 4. Ostrożnie spryskaj okolice uszczelki kolektora dolotowego 5. Ostrożnie spryskaj przewody podciśnienia 6. Ostrożnie spryskaj przewody wspomagania hamulców 7. Ostrożnie spryskaj okolice elektromagnesów i siłowników 8. Ostrożnie spryskaj okolice korpusu przepustnicy Inne metody wykrywania wycieków podciśnienia 1. Sprawdzenie wzrokowe i słuchowe 2. Mydło i woda 3. Użyj urządzenia do wytwarzania dymu EVAP Znajdź nieszczelność podciśnieniową FAQ Czym mogę pryskać, aby sprawdzić szczelność podciśnienia? Czy można użyć płynu do czyszczenia gaźników w celu znalezienia wycieku podciśnienia? Czy można użyć płynu rozruchowego do wykrycia nieszczelności podciśnienia? Czy można użyć środka do czyszczenia hamulców w celu znalezienia wycieku podciśnienia?

Jak znaleźć nieszczelność podciśnieniową

Najtańszym i najłatwiejszym sposobem na znalezienie nieszczelności podciśnieniowej w domu bez użycia narzędzi jest ostrożne rozpylenie łatwopalnego płynu wokół miejsc, w których podejrzewamy, że może dochodzić do nieszczelności. Spowoduje to zassanie płynu przez silnik i jego spalanie, a tym samym wzrost liczby obrotów na minutę - i będzie wiadomo, w którym miejscu znajduje się nieszczelność.

Ta metoda może być niebezpieczna, jeśli nie zachowasz ostrożności, ponieważ może spowodować zapalenie się samochodu! Zawsze zalecamy używanie odpowiednich narzędzi do wyszukiwania nieszczelności podciśnieniowych! Rób to na własne ryzyko i zawsze rób to na zewnątrz. Trzymaj gaśnicę bardzo blisko. (Uwaga: Nigdy nie rozpylaj gaśnicy w pobliżu gorących części lub elementów zapłonu.
)Te czynności powinny być wykonywane wyłącznie przez profesjonalistów!
W dalszej części artykułu znajdziesz więcej bezpiecznych metod.

Całkowity czas: 5 min.

1. Wizualna kontrola węży podciśnienia

Pierwszym krokiem, który należy wykonać przed przejściem do dalszej części tego przewodnika, jest sprawdzenie wszystkich węży podciśnienia pod kątem pęknięć lub całkowitego przerwania. Węże podciśnienia są wykonane z gumy, która po kilku latach pracy w wysokiej temperaturze silnika staje się twarda i zaczyna pękać. Wymień wszystkie uszkodzone węże podciśnieniowe, które znajdziesz.

2. Uruchom silnik

Jeśli nie udało się znaleźć żadnych pękniętych lub nieszczelnych przewodów podciśnienia ani innych części w komorze silnika, nadszedł czas na uruchomienie silnika. Zaciągnij hamulec postojowy, ustaw skrzynię biegów w położeniu neutralnym lub postojowym i uruchom silnik. Podczas tej czynności należy uważać, aby nie dotknąć żadnych ruchomych lub gorących części!

3. Przygotuj łatwopalny spray

Aby kontynuować tę instrukcję, potrzebujesz łatwopalnego płynu w sprayu lub w postaci gazu. Możesz na przykład użyć sprayu rozruchowego, środka do czyszczenia hamulców, środka do czyszczenia gaźników lub gazu z palnika propanowego. Do wykonania tych czynności zdecydowanie zalecamy użycie środka do czyszczenia gaźników lub palnika na propan.

4. Ostrożnie spryskaj okolice uszczelki kolektora dolotowego

Weź spray i spróbuj zlokalizować miejsce, w którym kolektor dolotowy jest połączony z głowicą cylindrów, a następnie ostrożnie spryskaj okolice tego połączenia na każdym cylindrze. Jeśli obroty samochodu ulegną zmianie lub zacznie on wydawać dziwne dźwięki, najprawdopodobniej w samochodzie jest uszkodzona uszczelka kolektora dolotowego. Można także spróbować spryskać inne podejrzane miejsca na kolektorze dolotowym, jeśli jest on podzielony na kilka części.

5. Ostrożnie spryskaj okolice węży podciśnienia

Znajdź miejsca, w których są podłączone wszystkie węże podciśnienia na kolektorze dolotowym i spryskaj ich połączenia. Nawet jeśli wyglądają dobrze, mogą w nich być małe pęknięcia, które powodują przecieki. Można również podążać za wężami i spryskać ich drugi koniec. Jeśli obroty silnika wzrastają lub maleją, z pewnością znaleziono nieszczelność podciśnieniową.

6. Ostrożnie spryskaj przewody układu wspomagania hamulców

Układ wspomagania hamulców wytwarza podciśnienie za pomocą zaworu jednokierunkowego, dzięki czemu nie trzeba bardzo mocno naciskać na pedał hamulca, aby zahamować. Spryskaj okolice połączenia z nim i inne miejsca wokół wspomagania hamulców, aby spróbować zlokalizować ewentualne wycieki. W tym miejscu trzeba jednak bardzo uważnie słuchać obrotów silnika, ponieważ jest on bardzo oddalony od silnika, więc nie jest pewne, czy będzie to zauważalne.

7. Ostrożnie spryskaj okolice solenoidów i siłowników

Rozejrzyj się po kolektorze dolotowym i prześledź przewody podciśnienia, aby znaleźć elektromagnesy i siłowniki podłączone do układu podciśnienia. Te cewki i siłowniki są często wykonane z tworzywa sztucznego, które z czasem może pękać. Obejmij je sprayem, zwłaszcza jeśli mają osie przymocowane do kolektora dolotowego, jak na zdjęciu powyżej. W przypadku stwierdzenia nieszczelności wymień uszkodzone siłowniki lub cewki.

8. Ostrożnie spryskaj okolice korpusu przepustnicy

Teraz pozostaje nam ostatnia czynność do sprawdzenia, a jest nią uszczelka między korpusem przepustnicy a kolektorem dolotowym. Korpus przepustnicy jest przykręcony 3 lub 4 śrubami do kolektora dolotowego, a często między tymi dwoma elementami znajduje się gumowa lub papierowa uszczelka. Zdarza się, że uszczelka ta ulega uszkodzeniu i zaczyna przeciekać. Spryskaj także inne miejsca wokół korpusu przepustnicy, aby sprawdzić, czy nie ma wycieków.

Szacunkowy koszt: 5 USD

Inne metody wykrywania nieszczelności podciśnienia

Jeśli uważasz, że powyższy przewodnik jest zbyt ryzykowny w przypadku łatwopalnych płynów, możesz skorzystać z innych metod. Oto trzy różne sposoby na znalezienie nieszczelności podciśnienia!

RELATED: 6 objawów i przyczyn nieszczelności podciśnienia

1. Kontrole wzrokowe i słuchowe

W niektórych przypadkach można łatwo zlokalizować wycieki podciśnienia, oglądając elementy we wnęce silnika. Należy sprawdzić, czy nie ma pękniętych lub złamanych przewodów podciśnieniowych lub innych oznak nieszczelności. Często wokół nieszczelności może znajdować się również odrobina oleju, dlatego należy szukać śladów oleju wokół wlotu.

Wycieki podciśnienia często powodują wysoki dźwięk na biegu jałowym i zazwyczaj można zlokalizować wyciek, słuchając go uszami. Należy jednak uważać, aby podczas nasłuchiwania nie dotykać żadnych ruchomych lub gorących części.

2. Mydło i woda

Do znalezienia nieszczelności wokół wlotu można również użyć wody z mydłem. Metoda ta jest jednak bardziej skuteczna, gdy powietrze jest wypychane na zewnątrz, a nie zasysane jak w przypadku nieszczelności podciśnieniowej. Z pomocą mydła powinieneś być w stanie zobaczyć, skąd pochodzi nieszczelność. Szczerze mówiąc, nie próbowałem tej metody zbyt często i to od Ciebie zależy, czy zechcesz ją zastosować.

3. Użycie urządzenia do usuwania dymu EVAP

Jest to metoda dla profesjonalistów, którzy chcą bardzo szybko i bezpiecznie znaleźć nieszczelności podciśnieniowe. Minusem jest to, że trzeba maszynę EVAP dymu, który często może kosztować ponad 1000 dolarów, i to jest prawdopodobnie nic masz w garażu.

Jeśli jednak masz szczęście wypożyczyć ją z warsztatu, zdecydowanie powinieneś to zrobić. Jeśli jesteś właścicielem warsztatu, a nie masz maszyny do palenia, zdecydowanie zalecamy jej zakup. Pozwoli to zaoszczędzić sporo czasu podczas rozwiązywania problemów.

Znalezienie nieszczelności podciśnieniowej - najczęściej zadawane pytania

Co mogę rozpylić, aby sprawdzić szczelność podciśnienia?

Można rozpylać wszelkie płyny łatwopalne, ale należy uważać na materiały, które mogą uszkodzić silnik. Zalecamy stosowanie wyłącznie płynu do czyszczenia gaźników, płynu do czyszczenia hamulców, gazu propanowego lub sprayu do rozruszników.

Czy można użyć środka do czyszczenia gaźników, aby znaleźć wyciek podciśnienia?

Tak, płyn do czyszczenia gaźników bardzo dobrze sprawdza się w tym zadaniu i jest jednym z zalecanych przez nas płynów do wyszukiwania nieszczelności podciśnieniowych.

Czy można użyć płynu rozruchowego do znalezienia wycieku podciśnienia?

Tak, można użyć płynu rozruchowego do znalezienia wycieku podciśnienia. Jednak naszym zdaniem jest on zbyt łatwopalny do tego zadania i nieco niebezpieczny. Lepiej sprawdza się płyn do czyszczenia hamulców lub płyn do czyszczenia gaźników.

Czy można użyć środka do czyszczenia hamulców do znalezienia wycieku podciśnienia?

Tak, użycie środka do czyszczenia hamulców bardzo dobrze sprawdza się w poszukiwaniu wycieku podciśnienia. Zależy to nieco od różnych marek środków do czyszczenia hamulców, ale należy się upewnić, że środek do czyszczenia hamulców nie jest zbyt mocno lub zbyt słabo palny.